Leltárhiány oka és felderítése a POSeidon kasszafelügyeletei rendszer segítségével

Több éves sikeres üzleti kapcsolatban lévő partnerük huzamosabb ideje szenvedett a változó mértékű és szinte megmagyarázhatatlannak tűnő negatív leltáreredményektől, amelynek megoldása már teljesen kimerítette ötleteik tárházát. Ekkor kértek fel bennünket, hogy próbáljunk meg valamilyen módszerrel a segítségükre lenni, mivel semmilyen addigi, házon belüli biztonsági változtatás nem vezetett eredményhez.

Első lépésként lekértük a hiányzó termékek listáját, amelyből nyilvánvalóvá vált, hogy az elkövetők szinte egyetlen termékpalettát sem hagytak érintetlenül. Ebből arra a következtetésre jutottunk, hogy a módszer leginkább belső elkövetőkre, vagy külső, de belső „tippadóval” rendelkező elkövetőkre utal.

A kamerarendszereken és az általunk kifejlesztett POSeidon kasszafelügyeleti rendszeren keresztül módszeresen elkezdtük szűrni és kielemezni a munkafolyamatokat, melyben több esetben segítségünkre volt a megbízó cég közvetlen vezetője is.

A következő leltár eredménye az előzőekkel közel azonos, rendkívül rossz mérleget mutatott.

Nekiláttunk tehát egy folyamatszintű analízisnek, melyhez viszont a megbízói oldaltól már nem kértünk segítséget. Kizárólag őreinket vontuk be a feladatokba, amelyek során a rendelkezésre álló felvételeket folyamatosan visszanéztük, dokumentáltuk a szabálytalanságokat, a leltárban kiugró termékek napi szintű elszámolását végeztük, továbbá figyeltük a szállításokat is.

Egyik napon vagyonőrünk épp munkába érkezett, amikor látta, hogy az áruház egyik viszonteladója nagyobb mennyiségű áruval távozik. Ez alapvetően még nem lenne kirívó eset, hiszen rendszeresek az ilyen jellegű értékesítések, melyet mindig csak az illetékes vezető adhat ki.

A történtek után vagyonőrünk -egyébként munkája szerves részeként – a cégünk által kifejlesztett POSeidon intelligens kasszafelügyeleti rendszerből lekérte a fenti eset tranzakcióját.  A monitoron azonban a normális esetben megjelenő blokkinformációra hiába várt, ugyanis az áru eladása egyáltalán nem jelent meg a rendszerben.

Ez két dolgot jelenthetett: az egyik lehetőség szerint az árut korábban kifizették -melyre előzőleg volt már példa. A második lehetőség szerint a termék fizetés nélkül került ki az áruházból.
Megbízónknál a hatalmas árukészlet miatt sajnos csak hosszas egyeztetés és pontosítás után tudták egyértelműen és kétséget kizáróan beazonosítani, hogy a termék sem előre, sem utólag nem került kifizetésre, így beszélgetést kezdeményeztünk az illetékes vezetővel. Nem kellett sokáig várni a beismerő vallomásra: a vezető elmondta, hogy az ő közreműködésével jutott ki a 400.000 Ft-ot meghaladó áru az áruházból, amelyért cserébe 50%-os részesedést kapott.

Ezzel azonban nem fejeződött be a munkánk, hiszen az eltulajdonított árut szerettük volna visszaszerezni. Az áruházvezető „készséges” együttműködése révén sikerült a továbbértékesítő helyet és személyt is beazonosítani. Országos lefedettségünket kihasználva felvettük a terület illetékes vezetőjével a kapcsolatot, aki a megadott helyszínre már a rendőrhatósággal együtt érkezett. A gyors intézkedések meghozták a várt eredményt, az eltulajdonított termékek még eredeti csomagolásukban, hiánytalanul az orgazdánál voltak.

Comments are closed